Bubbels en lichtjes

Vroege ochtend in het veld:

bubbels en lichtjes, een sprookjeswereld

waar werkelijkheid en dromen

samenkomen.

Waar plaats is voor wens en werkelijkheid,

roze wolk en realiteit

beide bestaan

en vloeiend in elkaar overgaan.

 


Pinksterbloemen, ik ben er gek op. Delicaat en toch weer en wind bestendig. Ik hou van het sierlijke profiel van zowel de blaadjes als de bloempjes. Maar het mooiste is de lila-roze kleur. Roze wolkjes in het veld zijn het. De weersomstandigheden leken in eerste instantie niet speciaal te zijn. Iets deed me besluiten om toch rond zonsopkomst naar het Purmerbos te fietsen. En ik werd beloond. Ter plaatse zag ik duizenden dauwdruppeltjes en zelfs hier en daar plekjes met vorst op de grassprieten. 

Op mij knieën in het gras, camera op de rijstzak die ik had meegenomen en fotograferen maar. Dauw levert dromerige foto's op en dat past zo goed bij de fragiele schoonheid van de pinksterbloem. De dromer in mij heeft haar hart kunnen ophalen.

 


 

 
 
© Copyright Simone Opdam.
 
Alle rechten voorbehouden. Op de tekst en het beeldmateriaal van de blogs, rust auteursrecht. Teksten en beeldmateriaal mogen slechts worden overgenomen of gepubliceerd of anderszins verveelvoudigd na voorafgaande toestemming van Simone Opdam.
 

 

Reacties

Populaire posts